Provincie stelt binnenkort inhaalverbod in op N444.

Dankzij een actie van een GroenLinks-lid komt er een inhaalverbod op de N444 tussen de rotonde Nagelbrug Voorhout en de brug nabij het golfterrein.
Op 6 maart rond 10:00 reed de betrokkene van Voorhout naar Noordwijk. In de bocht voor de brug nabij het golfterrein doemde plotseling een tegenligger op die een andere auto aan het passeren was. Een frontale botsing werd ternauwernood voorkomen. Betrokkene stuurde een melding naar de provincie Zuid-Holland, waarin hij zijn verbazing erover uitsprak dat inhalen op dit weggedeelte toegestaan is, zoals de onderbroken dubbele middenstreep aangeeft.

Op 30 maart kwam de reactie van de provincie:
Naar aanleiding van uw melding hebben wij de markering op de N444 beoordeeld. Inhalen op dit wegvak is inderdaad niet gewenst. Binnenkort is op dit deel van de N444 toevalligerwijs onderhoud aan het asfalt gepland. Na deze werkzaamheden laten we daarom een doorgetrokken asstreep aanbrengen waarmee inhalen wordt verboden.

De foto toont het punt waar, vanaf de brug gezien, de doorgetrokken streep (nu nog) overgaat in een onderbroken streep.