We gaan hierover in gesprek met bollentelers en kandidaten voor de Provinciale Staten en het Waterschap. Zij zullen elkaar uitdagen op het thema ‘vergroenen van de bollenteelt’.
Het debat vindt plaats op een toepasselijke locatie: Streekmuseum Veldzicht, Herenweg 114 in Noordwijk. Aanvang 20:00 uur (zaal open om 19:30 uur)
.

Biologisch bollenteler en pionier John Huiberts deelt zijn ervaringen en we horen van de Bollenjongens wat zij doen om het gebruik van bestrijdingsmiddelen te verminderen. Camille de Luca (kandidaat van GroenLinks voor de Provinciale Staten) en Charlotte Meiland (kandidaat van Water Natuurlijk voor het Waterschap) vertellen waarom de vergroening van de bollenteelt een belangrijk onderwerp is in de regio. En hoe zij zich hiervoor willen inzetten.

Een informatieve avond over een actueel en uitdagend thema waarbij de sprekers met elkaar én met het publiek in debat zullen gaan. De toegang is gratis.

Na het debat is er uiteraard gelegenheid om met elkaar na te praten onder het genot van een drankje.