Dit danken we niet alleen aan de raadsleden, maar ook aan een enthousiaste en deskundige groep leden en sympathisanten.

Meer inhoudelijk ben ik trots op onze kritische, maar verbindende rol die met name op de complexe dossiers van de ISG-GOM voor een raadsbrede aanpak heeft gezorgd. Deze wordt nu samen met de overige bollengemeentes en met belanghebbenden besproken om te komen tot nieuw beleid voor een betere Bollenstreek.

Ook dankzij de raadsbrede steun voor onze motie duurzaam bouwen hebben we onze inwoners goed gediend. Moties die we in samenwerking met andere partijen hebben ingediend, hebben gezorgd voor een beter groenbeleid en een hoger percentage sociale woningbouw en goedkopere huur.

Op het gebied van nieuwe energie, klimaat, biodiversiteit en het tegengaan van speculatie op de huizenmarkt hebben we nog niet bereikt wat we graag willen bereiken. Daar heeft GL nog meer steun en vooral stemmen van onze inwoners nodig!

GroenLinks is niet van "wij" en "zij", niet van coalitie en oppositie maar van een raadsbrede samenwerking met voldoende participatie van inwoners en ondernemers. Op die wijze kunnen we recht doen aan ALLE inwoners, ook de minder draagkrachtigen, de woningzoekenden, mensen die afhankelijk zijn van goede zorg. Dan is Teylingen pas prima wonen, leven en werken voor iedereen.

De komende tijd zijn voor mij de belangrijkste thema's:

• Wonen is voor iedereen
  • Teylingen klimaatneutraal