Duurzaamheid is belangrijk, ook in Teylingen! In samenwerking met CU, CDA en PvdA heeft GroenLinks een aantal duurzaamheidsdoelen geformuleerd voor gemeente Teylingen. In de raadsvergadering van 26 april 2018 is hierover een initiatiefvoorstel aangekondigd. Hier wordt in de commissie Ruimte van 15 mei 2018 door de raadsleden over gesproken. GroenLinks nodigt alle inwoners, bedrijven en instellingen in Teylingen uit om wensen, ideeën en overtuigingen op gebied van duurzaamheid met ons te delen! U kunt uw reactie kwijt door een bericht op https://teylingen.groenlinks.nl/ of rechtstreeks naar ons te mailen via l.budko@raadteylingen.nl  En natuurlijk is er een mogelijkheid om in te spreken bij de commissie (u kunt dat aanvragen via de griffie, Lisanne Korteling, l.korteling@raadteylingen.nl).

Duurzaamheid is een heel belangrijk onderwerp, dat iedereen aangaat. Dit hebben alle partijen tijdens de verkiezingen onderschreven. Daarom is het essentieel om samen met alle politieke partijen in Teylingen de duurzaamheidsdoelen te formuleren. En ook samen met de inwoners, het bedrijfsleven, de stichtingen en verenigingen tot diverse, ambitieuze en inspirerende ideeën te komen voor een praktische uitwerking. Hiermee wordt het duurzaamheidsprogramma van ons allemaal en zetten we samen de schouders er onder om zo de klimaatdoelstellingen te halen en Teylingen nog mooier te maken.

Politieke samenwerking in Teylingen vóór en mét de inwoners

Tot onze verbazing hebben we echter begrepen dat VVD, Trilokaal en D66 tijdens de commissievergadering van 15 mei niet over dit onderwerp mee willen praten. De formerende partijen hebben aangegeven erbij te gaan zitten, maar niks te zeggen.

Dit zien we als gemiste kans van de formerende partijen om een brede politieke samenwerking, een echt raadsprogramma, vóór en mét de inwoners van Teylingen te bewerkstellingen.

GroenLinks Teylingen