Door de formerende partijen zijn we op di 22 mei uitgenodigd om deel te nemen aan een niet openbare workshop om input te leveren over het coalitieakkoord. GroenLinks heeft bedankt voor de uitnodiging en laten weten hier niet bij te zijn om de volgende redenen:

• We zien het als bijzonder inefficiënt en weinig effectief om achter gesloten deuren mee te denken aan een kant en klaar akkoord
  • We zien onze kernwaarden van politieke samenwerking vóór en mét de inwoners van Teylingen niet terug in het proces die de formerende partijen afgelopen 2 maanden hebben gevolgd. GroenLinks hecht aan gezamenlijkheid en participatie van ondernemers en inwoners. De door de coalitie gekozen procedure doet hier geen recht aan
  • We hebben in samenwerking met CU, PvdA en CDA onze visie op duurzaamheidsdoelen in Teylingen geformuleerd en schriftelijk met de formerende partijen gedeeld. Aan de uitnodiging om hierover inhoudelijk te discussiëren hebben de coalitiepartijen geen gevolg willen geven.